Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: trakietsa
Категория: Лични дневници
Прочетен: 21963
Постинги: 7
Коментари: 8
Гласове: 90
Постинг
24.11.2013 15:05 - Писателска среща – Читателска среща :)
Автор: trakietsa Категория: Лични дневници   
Прочетен: 834 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 24.11.2013 18:40


   Това се случи почти скоро – преди малко повече от четиридесет дни.
   Денят бе вторник, часа минаваше 18:30, завих покрай Софийски университет "Св. Климент Охридски" бързайки към Дома на архитекта и си мислех „Да му се не види, нали уж преборих задачите за деня преди повече от час, защо закъснявам! Трудно ще вляза, сигурно ще има много хора…”
   Завивам по ул. „Кракра” и виждам как хората излизат посърнали от сградата – няма места. „Писателите и читателите се срещат и няма места! Всичко това в Дома на архитекта – весело. Дано по-често се случва :)”
   Излизащите ме гледат с безмълвна изненада. Очите на повечето ми съчувстват, във фоайето момиче и момче – симпатична двойка, дори ми го казват с думи „Има много, много хора, не може да се влезе в залата.”
   Изкачвам се по стълбата… !!
   „Изумително множество!!! - :) :) Млади и стари – весело 
Не мисля, понякога това е най-добрата стратегия… Достигнах входа на голямата зала сякаш за миг.
   Спирам, не съм игла да се промуша. „О миг поспри - търпение!...
   Сетивата се изострят, мозъкът ми сам започва да брои едно, две, три… спира да брои още преди десет, още миг и пътя е открит. Ухото долавя думите „Ох, хайде да си ходим!”. Окото вижда как две места пред мен една леличка се обръща към момичето, което е застанало пред мен и я подканя да тръгват. Сетивата са доловили знака, мисълта го е разбрала – рефлексите сами се задействат. Завъртам се с неподозирана сръчност – момичето минава покрай мен, а аз се разминавам с леличката…
После ще осмислям случващото се, сега е мига на крачката!
   Правя стъпка, втора, трета и напред пътеката е чиста. :)
  
   Бързо, колкото по-малко шум причинявам, толкова повече ще чуя. Уменията ми в тази посока не са добри, но стъпка по стъпка започвам да се уча. :)
   

  
„Прозорецът с малкото местенце пред него са точно като за мен. :)”
   

   Сетивата се отпускат, разумът бавно се завръща – започвам да слушам думите.
  
   Разумът недоволства „Защо беше цялото това препускане, като все още не чуваш думите.”
   Сетивата опознават средата и отново долавят мига и думите.
  

   Писателска среща – Читателска среща :) Среща ли бе да я опишеш :)
   Комични проблеми с медията! Писателят поема инициативата в свои ръце, часът е 18:55. Читателите притихнало слушаме, осмисляме, аплодираме. :)
   От време на време водещият и литературните критици саботират магията на живата приказка – тяхна воля. Писателят и Читателите отдавна са намерили пътя един към друг. :)
  

   Хубава среща – Жива среща – Творяща среща. 
  

   Читателят подава ръка и книга. Писателят протяга ръка, пита за името – дава автографи. Множеството се подрежда в опашка от малки групи и тихо жужи.
  

   Опитвам се да видя случващото се. Трима фотографи щракат в опит да запечатат мига.
  

   Опита ли се човек да види мига все нещо ще долови :)
  

   Виждам Гимнастичката и настояща писателка, как почти по детски щастливо подскача след срещата и взетия автограф. „Дали не греша?! – Да, тя е.”
  

  
- Здравейте, госпожо Бианка Панова, нали не греша. Можете ли да ми отделите две минути? За мен ще бъде удоволствие.
   - Да, точно така. Кажете.
   - Виждам, че се радвате на срещата, а самата вие също пишете и то живо и увлекателно. :)
   - Благодаря :)
   - За мен бе удоволствие и много интересно да прочета книгата ви „В името на голяма цел”. Звучи много увлекателно и живо.
   - Благодаря, за добрите думи. Мотивиращо е, в момента работа по нова книга.
  

   - Благодаря ви за отделеното време. За мен бе удоволствие и чест.
  

  
Любопитна Писателска среща – Любопитна Читателска среща. :)
   Купувам си книга от фоайето, връщам се в залата „Искам да видя цялата среща Читатели - Писател.”
   Часът е 20:25, а срещата продължава, иска ми се да мога да чуя думите на участниците. От друга страна, точно това, че не ги чувам прави случващото се лично творчество. :)
  

   На стола в дясно зад мен сяда самобитен мъж на видима възраст около 40-45 години.
  

  
Мисля си над случката когато чувам:„Извинете какво се случи на срещата?
   Чувам се да казвам: „Ами не знам! Зависи какво имате предвид! 
   ... Мъжът продължава разговора.
   - Сега идвам, закъснях, затова се чудя как е минала срещата. 
   - Ами! Среща между Читатели и Писател. По повод на новата книга на Автора.
   - Разбирам. Сигурно е било интересно имало е и много хора.
   - Да, имаше много хора. Виждате, че още има хора за автографи. Авторът разказа и няколко малки любопитни случки, чете и откази от книгите си. На мен ми беше интересно.
   - Исках да дойда по-рано, но... Вие за автограф ли чакате? Аз искам да говоря с Писателя, да му покажа няколко неща.
   - Да му покажете „неща” – пишете ли или имате нещо друго в предвид.
   - Пиша, да – стихове. Иска ми се да ги издам, но не съм много сигурен.
   - Браво, да си творец винаги е интересно, полезно и приятно. Ако сам вие сте доволен от творбите си и искате да ги публикувате не се колебайте правете го. Ако не на хартия в Интернет. Така нещата ви ще се получават по-лесно.
   - Ами. Лошото е, че хората нещо не четат стихове.
   - Няма страшно не го мислете – пишете и публикувайте. Пишете и разкази. Все от някъде ще се получи.
   - Обичам да пиша стихове.
   - И аз пиша – май нещо като есета, вече шест години. Забелязах, че колкото повече пиша толкова по-често го правя :)
  

   - Успех :)
   - Успех :)
  

  
Подавам ръка на Писателя.
   - Здравейте, мога ли да ви помоля за автограф и да ми отделите две-три минути.
   - Вече стана много късно, но кажете.
   - Исках да ви питам за кориците на книгите ви – изненадващи са и много интересни, особено тази е наистина много любопитна.
   - Да, и аз много я харесвам. Защо питате? Корици ли правите? Дизайнер ли сте?
   - Не, по-скоро се опитвам да пиша – уча се. :)
   - ... На кого да надпиша книгата.
   - На племенника ми.
   - На колко години е?!
   - ... Исках да ви питам „Вие сте много известен и ангажиран, как избирате кои от творбите си да публикувате и кои не?
   - Не пиша чак толкова много. Публикувам всичко.
   - Питам, защото понякога се колебая дали да публикувам творбите си или не, заради отговорността... Исках да ви питам и кога е любимото ви време за писане?
   - Трудно е... Напоследък съм много натоварен. Стана вече много късно.
   - Последно, само да ви питам „Как мотивирате близките си млади хора да четат – да обикнат четенето?
   - Ами ... С библиотеката си.
   - Благодаря ви за отделеното време – за мен бе удоволствие и чест. Лека вечер.




Гласувай:
3



Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930